آموزش b4a از ابتدا تا ...(بخش3)
این مطلب رو
با سلام
بخش(3)
در بخش به برسی کد های دیگر می پردازیم.
بعد آن که شما کد های بخش 1 و 2 رو دید حالا قسمتی با این شکل می بینید:
1
2
3
4
5
6
7
|
Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) 'Do not forget to load the layout file created with the visual designer. For example: 'Activity.LoadLayout("Layout1") End Sub |
این کد برای زمانی هست که Activity شما اجرا می شود.هر چیزی که شما در این مکان بنویسید در هنگام اجرا شدن Activity اتفاق می افتد.
خب به صورت حتم زمانی که Activity شما اجرا می شود باید یک لایوت هم اجرا شود برای این که یک لایوت بسازید باید از قسمت منو بالا گزینه Designer رو انتخاب کنید.
حال دو صفحه به صورت زیر می بینید:
حال با استفاه از زدن گزینه File در بالای لایوت خود باید ابتدا آن را ذخیره و یک اسم برای لایوت خود انتخاب کنید.بعد از انجام این کار می توانید با استفاده از گزینه Add View به لایوت خود شئ اضافه کنید.
برای مثال آن را بزنید و یک Label به لایوت خود اضافه کنید.
حال به Activity خود بر گردید و در قسمت Activity_Create لایوت خود را لود کنید به صورت:(به جای your Layout اسم لایوت خودتون رو بنویسید)
1
2
|
Activity.LoadLayout("your Layout") |
حال شما لایوت خودتون رو لود کردید حالا باید به آن Label که اضافه کردید یک متن بدهید:
ابتدا به قسمت Designer روید و روی label کلیک راست کنید و در generate اولین گزینه یعنی Dim Label1 as Label رو بزنید.
حال در قسمت Activity_Create بنویسید:
1
2
|
Label1.text="my text" |
حال به آن Label یک متن دادید برای انجام کارهای دیگر کد های زیر رو بنویسید:
1
2
3
4
|
Label1.TextSize=20 Label1.TextColor=Colors.White Label1.Gravity=Gravity.CENTER_HORIZONTAL |
اولین کد برای سایز متن هست.
دومین کد برای رنگ متن می باشد.
سومین کد برای مکان قرار گیری متن می باشد.